دنبال کنید
آشنای کامل با مشاور املاک

معرفی شغل مشاور املاک (آشنایی کامل با شغل مشاور املاک)

مشاور املاک نقش خاص و مهمی را در روند خرید یا فروش املاک، مستغلات، زمین و… ایفا می‌کند. هم چنین به مشتریان در تجزیه و تحلیل ملک کمک شایانی  می‌کند. درآمد مشاور املاک چقدر است؟ برای  ورود به شغل مشاور املاک چه پیش نیاز‌هایی نیاز است؟ در ادامه مقاله به معرفی شغل مشاور املاک می‌پردازیم.

شغل پولساز مشاور املاک

مشاور املاک در زمینه‌های تجزیه و تحلیل و سرمایه گذاری در یک ملک یا زمین خاص، خرید یک خانه جدید، خرید خانه وام دار و … به عنوان یک متخصص مشاوره می‌دهند. آن‌ها به همه چیز مربوط به خرید و فروش املاک و مستغلات؛ از یافتن ملک مناسب گرفته تا تنظیم قراردادها و هماهنگی قرار ملاقات رسیدگی می‌کنند.

درآمد نجومی شغل مشاور املاک

نحوه درآمد شغل مشاورک املاک معمولا به صورت پورسانتی است. آژانس‌های املاک به 3 روش مختلف با مشاوران املاک قرارداد می‌بندند:

روش اول به صورت حقوق ثابت و درصد معامله پرداخت می‌شود. در روش دوم درآمد به صورت درصد ثابت از هر معامله واریز می‌شود و روش سوم به صورت درصد پلکانی در نظر گرفته می‌شود.

نکته: درآمد یک مشاور املاک می‌تواند ماهانه تا 200 میلیون می‌رسد.

آیا تضمینی برای درآمد در شغل مشاور املاک وجود دارد؟

خیر! هیچ تضمینی برای وجود درآمد برای شغل مشاور املاک وجود ندارد. درآمد این شغل به تلاش و پیگیری فرد بستگی دارد.

معرفی شغل مشاور املاک

درباره شغل مشاور املاک چه پیش زمینه‌هایی نیاز است؟

برای داشتن این شغل پیش زمینه‌هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی اجمالی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

تحصیلات

برای کار در این زمینه نیازی به  مدرک تحصیلی بالا ندارید. اما اکثر افرادی که قصد دارند به سرعت در این زمینه شغلی  پیشرفت کنند؛ ترجیح می‌دهند تحصیلات عالی را در این زمینه دنبال کنند. اکثرا در رشته‌های مدیریت ، اقتصاد یا امور مالی ادامه تحصیل می‌دهند.

رزومه قوی

بعد از اینکه اصول اولیه برای شروع این کار را انجام دادید، آماده کردن یک رزومه قوی مانند تحصیل در رشته‌های مرتبط و یا شرکت در دوره‌های مرتبط را آغاز کنید. البته به یاد داشته باشید که تجربه حرفه ای نیز بسیار مهم است و در کنار تحصیل، کسب تجربیات مختلف ضروری است.

معرفی کامل شغل مشاور املاک

مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مشاور املاک

اگر تصمیم گرفتید به‌عنوان یک کارمند مشاور املاک مشغول به کار شوید، برای موفقیت در این کارباید مهارت‌های زیادی را فرا بگیرید که در ادامه به چند مهارت مهم اشاره می‌‌‌‌کنیم:

مهارت‌ ارتباطی

سعی کنید به خوبی به خواسته‌ها و نظرات مشتریان گوش دهید و با مراجعین خود همدلی کنید. از همه‌ مهم‌تر اینکه هم به صورت کلامی و هم نوشتاری با افراد متفاوت ارتباط برقرار کنید.

توانایی سازماندهی

افرادی که در نقش مشاور املاک هستند معمولاً همزمان با چندین مشتری در ارتباط هستند و احتمالاً همزمان در حال خرید، فروش یا اجاره املاک مختلف هستند؛ در نتیجه باید حتما برنامه ریزی داشته باشند.

خلاق بودن

وقتی شغل مشاور املاک انتخاب می‌کنید، با فروشندگان، خریداران مختلف کار می‌کنید و باید بتوانید معاملات سودآوری ایجاد کنید. شما باید بتوانید مشتریان را به انجام معامله ترغیب کنید و در این زمینه باید از خلاقیت خود استفاده کنید. پس تا تلاش کنید و توانایی‌های خود را در این زمینه افزایش دهید.

توانایی حل مسئله

از یافتن ملک مناسب تا یافتن مشتری مناسب برای خرید یا اجاره آن ملک، یک مشاور املاک دائماً باید مشکلات مختلفی را حل کند. برای افزایش این قدرت ذهنی سعی کنید در اوقات فراغت خود بازی‌های منطقی انجام دهید یا پازل‌های مختلف را حل کنید. همه این موارد به مغز شما کمک می‌کند تا راه‌های مختلفی را برای حل یک مشکل در نظر بگیرد و در دراز مدت، این تکنیک می‌تواند عملکرد کلی شما را بهبود بخشد.

مهارت کلامی و دانش مذاکره

یک مشاور املاک باید بتواند به طور حرفه ای مهارت‌های مذاکره را بیاموزد تا به مشتریان کمک کند تا بهترین معامله را دریافت کنند. سعی کنید قرارداد را از دید طرف مقابل ببینید تا منافع آن‌ها را در نظر داشته باشید. مجموع همه این موارد به شما کمک می‌کند تا بهترین قرارداد را بنویسید و رضایت مشتری را به دست آورید.

مدیریت زمان

این یک حقیقت است که یک مشاوره املاک حرفه ای برای کسب درامد بالاتر نیاز به مدیریت زمان خود برای دستیابی به بیشترین بهره وری را دارد، تکنیک های مدیریت زمان مشاور املاک بهترین یاور شما  در این زمینه خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله ما به معرفی شغل مشاور املاک و پیش زمینه‌هایی که برای  فعالیت در این شغل نیاز است، پرداختیم. برای مشاوره رایگان درباره شغل  مشاور املاک و تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه  ای می‌توانید با خانم ثقفی مدیر فروش منطقه پنج تهران بزرگ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید