دنبال کنید

مزایا و دردسر‌های شغل مشاور املاک

مدرک تحصیلی در شغل مشاور املاک مهم است؟ میزان درآمد شغل مشاور املاک چقدر است؟ زمان کاری شغل مشاور املاک چگونه است؟ شغل مشاور املاک استرس زا ست؟ در ادامه به بررسی مزایا و معایب مشاور املاک خواهیم پرداخت.

مزایای شغل مشاور املاک

شغل مشاور املاک همانند بقیه شغل ها دارای مزایایی است که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

مدرک دانشگاهی سطح بالا نمی‌خواهد!

یکی از مزیت های اصلی این شغل این است که افراد بدون مدرک دانشگاهی می توانند با تخصص و تجربه در این زمینه فعالیت کنند و مشاوران املاکی که تجربه و دانش مرتبط دارند توانایی بالایی در حل و درک مشکلات دارند و در این کار خواهند کرد.

موفق شدن در نتیجه یکی از بزرگترین مزیت های مشاور املاک این است که افراد نیازی به تحصیل در رشته خاصی ندارند و در نهایت افراد از هر قشری می توانند در این حرفه مشغول به کار شوند.

سرمایه اولیه نمیخواهد!

مشاوران املاک می توانند با تاسیس بنگاه املاک در این زمینه فعالیت کنند و یا با امضای نمونه قرارداد استخدام مشاور املاک در بنگاه های معاملات ملکی به عنوان مشاور املاک مشغول به کار شوند.

اکثر مشاوران املاک در بنگاه های املاک شاغل هستند و برای صاحب شرکت کار می کنند. زیرا ایجاد کسب و کار نیاز به سرمایه دارد که بسیاری از افراد توان مالی آن را ندارند و این افراد بدون داشتن این سرمایه می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

درآمد بی حد و مرز!

افراد می توانند در کار مشاور املاک درآمد زیادی کسب کنند. زیرا عمده درآمد این افراد از کمیسیون معاملات است و به همین دلیل اگر افراد بتوانند به تجربه و توانایی بالایی در این زمینه دست یابند می توانند سود زیادی کسب کنند.

زمان کاری منعظف

این شغل مانند مشاغل منشی نیست. اگرچه افراد از طریق قرارداد کار مشاور املاک که جزو قراردادهای قانون کار است جذب شرکت ها می شوند.

مشاوران املاک با توافق کارفرمای خود که یک بنگاه املاک است می توانند به صورت پاره وقت در شرکت مشغول به کار شوند. و در واقع در صورت داشتن مهارت مدیریت زمان در زمان کوتاه میتواند درامد بالایی ایجاد کند.

فعایت فیزیکی کمتر نسبت به سایر شغل ها

فعالیت فیزیکی مشاوران املاک شامل بازدید از املاک مختلف و شرکت در جلسات مذاکره برای انجام معاملات و چندین مورد دیگر است.

هیچ کدام نیاز به فعالیت بدنی جدی ندارند و سایر فعالیت های مشاوران املاک نیاز به فعالیت فیزیکی و فیزیکی خاصی ندارد.

وظایف مشاوران املاک

معایب شغل مشاور املاک

در ادامه به تعدادی از معایب شغل مشاور املاک خواهیم پرداخت.

در شغل مشاور املاک موفقیت قطعی است؟ خیر!

برای ورود به حرفه مشاور املاک ابتدا باید اصول و قواعد کار را فرا بگیرید. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که 100% در کار خود موفق باشید.

شما باید زمان، پول و تلاش خود را سرمایه گذاری کنید. هیچ تضمینی برای برنده شدن شما وجود ندارد. برای کسب مدرک در چنین رشته ای باید امتحانات سختی را پشت سر بگذارید و مفاهیم پیچیده را مطالعه کنید.

مسئولیت پذیری

به عنوان یک متخصص مستقل، باید راه بازاریابی و تجارت را بیاموزید. شما مسئول خرید، فروش و اجاره خانه های خود هستید.

شما باید نیازهای مشتریان را بشناسید، آنها را برآورده کنید، روابط خود را گسترش دهید، تجارت خود را بازاریابی کنید و از مدیریت خوب روزانه آگاه باشید. بسیاری از مبتدیان در این زمینه نمی دانند که برای موفقیت چقدر باید تلاش کنند.

مشخص نبودن زمان و میزان درآمد

یکی از معایب حرفه مشاور املاک این است که در ابتدای کار میزان درآمد شما دقیقا مشخص نیست.

بسیاری از مشاوران املاک جدید برای ادامه کار به منابع مالی و حمایت نیاز دارند. برای بستن اولین قرارداد خود باید صبور باشید.

باید به خودت زمان بدی این مرحله ممکن است چندین ماه طول بکشد و شما هنوز پولی دریافت نخواهید کرد. شما باید ارتباطات خود را بر اساس شرایط بازار بسازید و حفظ کنید.

نداشتن برنامه کاری دقیق

داشتن یک برنامه کاری منعطف به این معنی است که شما باید با درخواست های مشتری انعطاف پذیر باشید. ممکن است در حالی که دیگران در حال استراحت هستند و به مسائل شخصی توجه می کنند مشغول به کار باشید.

مثل آخر هفته ها اگر مشتری تماس بگیرد، آیا می توانید زمان خود را برای مدیریت کار او آزاد کنید؟ حتی اگر زمان استراحت یا گذراندن وقت با خانواده یا دوستانتان باشد؟ در حین معامله، هم رضایت خریدار و هم رضایت فروشنده لازم است.

شغلی پر از استرس!

یکی از نکات منفی مشاور املاک این است که معاملات ملکی برای یک نماینده استرس زا است.

او باید مهارت کافی برای تکمیل یک معامله و انجام فرآیندهای برنامه ریزی نشده داشته باشد. مشتریان ناراضی پس از تلاش مستمر مشاور می توانند برای او گران تمام شوند و پایان کار او باشند.

سخن آخر

هر شغلی مزایا و معیب خود را دارد که شغل مشاور املاک نیز از این دسته مستثنی نیست. مزایا و معایب مشاور املاک را باید باهم درنظر گرفت؛ در آمد بالا در ازای برنامه کاری منعطف. شما می‌توانید با مطالعه مقاله بالا شغل مشاور املاک را بررسی کرده و راجع به شغل خود تصمیم بگیرید.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید