دنبال کنید
راهکار‌های طلایی فروش سریع ملک

راهکار‌های طلایی فروش سریع ملک

راه کار‌ های طلایی فروش سریع ملک دغدغه‌ی همیشگی مالکان بوده و آن‌ها دائما نگران هستند که ملک‌شان در زمانی که می‌خواهند یا به قیمت واقعی به فروش نرسد و متحمل ضرر شوند. با ما همرا شوید تا در این مقاله  چند راه‌کار عالی برای فروش سریع ملک و قیمت‌گذاری درست آن  به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

راه کار‌ های طلایی فروش سریع ملک

فروش ملک هم مثل تمام عرصه‌ها هزاران نکته و پیچ و خم دارد که اگر آن‌ها را بدانید و به کار ببندید شما هم می‌توانید به سرعت و بدون دادن تخفیف ملک خود را به فروش برسانید. در این میان مهم‌ترین و کارآمدترین آن‌ها را برایتان برشمریم.

درخواست کمک از مشاورین املاک حرفه‌ای

راهنمایی گرفتن از مشاور املاک برای فروش سریع و به قیمت ملک شما بسیار حائز اهمیت است. بعضی از افراد تصور می‌کنند مشاورین املاک نمیتوانند به آن‌ها کمک کنند و فقط گرفتن دستمزد برایشان اهمیت دارد. در صورتی که یک مشاور املاک به دلیل تسلط کامل در زمینه فروش و منطقه‌ای که ملک در آن واقع است با قیمت‌گذاری صحیح و بدون ضرر برای مالک، می‌تواند به فروش رفتن سریع ملک شما با بالاترین قیمت عرف منطقه کمک بزرگی کند. در نتیجه حتما از مشاورین املاک حرفه‌ای و معتمد برای فروش ملک خود بهره بگیرید.

از روش‌ها و اپلیکیشن‌های جدید بازاریابی استفاده کنید

علاوه بر کمک گرفتن از مشاورین املاک معتمد و متخصص برای فروش ملک‌تان، می‌توانید با کمک گرفتن از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تخصصی فروش املاک به این پروسه، سرعت ببخشید. روزانه هزاران نفر از این بسترها دیدن می‌کنند و شانس شما برای دیده شدن بالاتر می‌رود.

محیا کردن محیط منزل برای بازدید خریدار

اولین نکته‌ای که خریدار در بازدید به آن توجه می‌کند فضای ظاهری خانه است. مسلما همه دوست دارند در خانه‌ای که قرار است بخرند، انرژی مثبت و حس خوب زندگی موج بزند. در نتیجه سعی کنید تا جای ممکن خانه را تمییز و مرتب کنید تا بتوانید خریدار را مجاب کنید پتانسیل ملک شما را در نظر بگیرد.  در این میان از نظافت سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های خواب غافل نشوید. حتی اگر در حال اسباب‌کشی هستید کارتون‌ها و لوازم اضافی را در یک گوشه به صورت مرتب روی هم قرار دهید تا باعث نازیبایی نشود.

اهمیت زیبایی آشپزخانه در فروش ملک

برای فروش سریع و راحت ملک خود حتی اگر توانایی بازسازی کل ملک را ندارید حداقل برای بازسازی آشپزخانه زمان و هزینه صرف کنید. کاشی و کابینت‌ها را تعویض کنید و از شیرآلات نو و چشم‌گیر استفاده کنید. حتی اگر نمی‌خواهید آشپزخانه را بازسازی کنید  کم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید نظلفت اشپزخانه است. زیرا برای هر کدبانویی، زیبایی و تمییزی آشپزخانه بسیار پراهمیت است. در زمان بازدید حتما کابینت ها را تمییز کنید و هیچ ظرف نشسته‌ای را داخل سینک ظرف‌شویی باقی نگذارید. این کار باعث جذب خریدار خواهد شد.

تا جایی که امکان دارد تعمییرات اولیه را انجام دهید

شما می‌توانید با انجام تعمییرات و نوسازی قسمت‌هایی از ملک، فرآیند فروش را سریع و اسان کنید این یکی از راه کار‌ های طلایی فروش سریع ملک است. نیازی نیست هزینه‌های گزافی متحمل شوید که حتی ممکن است به ارزش ملک شما اضافه نشود. مثلا نقاشی دیوار با کمترین هزینه  به سادگی جلوه‌ی منزل شما را تغییر چشم‌گیری می‌دهد. سعی کنید از رنگ‌های روشن و سفید یخچالی بیشتر استفاده کنید تا ملک شما را دل‌بازتر و نورگیرتر نشان دهد.

به مشتری ایده‌های جذاب برای تغییر چیدمان ملک دهید

خود شما بهترین شخصی هستید که از معایب و مزایای ملک‌تان آگاه هستید. پس با پر‌رنگ جلوه دادن مزایای ان در ذهن مشتری چراغ سبز را روشن کنید. حتی می‌توانید ایده‌هایی برای برداشتن تیغه‌ها یا تغییر فضاها (مثلا تغییر مدل کابیت‌ها به طور کلی یا برداشتن آرک ‌ها) به خریدار پیشنهاد دهید. این کار باعث به فکر فرو رفتن مشتری شده و نقاط ضعف ملک را کم‌تر به او نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین اشتباهات در رابطه با فروش ملک

  • جدا کردن قیمت پارکینگ و انباری از قیمت ملک
  • قیمت گذاری بالا و دادن تخفیف بی‌ندازه
  • درج نادرست اطلاعات در اگهی
  • رنگ نکردن دیوارها
  • کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی
  • پراگندگی اسباب و اثاثیه در سطح خانه
  • وجود بوی نامطبوع در فضای خانه

پارکینگ و انباری

یک اشتباه بزرگ که بعضی از مالکان در زمان فروش ملک انجام می‌دهند، محاسبه جداگانه قیمت پارکینگ و انباری از قیمت ملک است. این کار شاید به نظر پر سود برسد ولی باعث دیر فروش رفتن ملک خواهد شد. اگر قصد دارید سریعا ملکتان را به فروش برسانید به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. زیرا این دو مورد برای ملک شما مزیت محسوب می‌شود.

تخفیف زیاد به خریدار پیشنهاد نکنید

اگر قیمت ملک را بدون حساب و کتاب بالاتر از حد معمول محاسبه کنید و در هنگام بازدید، پیشنهاد تخفیف زیاد به خریدار دهید این سوال در ذهن او نقش می‌بندد که آیا این ملک مشکلی دارد؟ چرا مالک باید این حجم از تخفیف را در نظر بگیرد؟ نکند سرم کلاه برود؟ آیا خرید این ملک اشتباه است؟ و س.الاتی از این قبیل در نتیجه قیمت دقیق ملک خود را محاسبه کنید و در هنگام فروش یک تخفیف جزئی و منطقی به خریدار پیشنهاد کنید.

برای فروش سریع ملک چه باید کرد ؟(حتما بخوانید)

راه کار‌ های طلایی فروش سریع ملک بسیار است. در این بخش چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم.

  • قیمت‌گذاری منطقی و عرف ملک
  • کمک گرفتن از مشاورین املاک معتمد
  • بهره‌گیری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش ملک (مثل نی‌نی سایت)
  • جدا نکردن قیمت پارکینگ از قیمت ملک
  • بازسازی و انجام تعمییرات اولیه
  • استفاده از رنگ سفید و خیلی روشن برای دیوارها یا کاغذ دیواری
  • تمییز و مرتب کردن منزل برای بازدید
  • ایجاد فضای مثبت و بوی مطبوع در فضای خانه

ویژگی‌های  یک آژانس املاک خوب و فعال برای فروش سریع ملک

در تمام مناطق تهران بیش از هزاران آژانس معاملات ملکی یا همان املاک پراکنده شده است. ولی آیا همه‌ی این املاک‌ها صلاحیت خرید و فروش ملک را دارند؟ یا توانایی فروش ملک در زمان در خواستی فروشنده را دارند؟ پاسخ به این پرسش کمی پیچیده است زیرا به هر حال تمام آژانس‌های املاکی که زیر نظر اتحادیه‌ی صنفی خود مشغول به فعالیت هستند صلاحیت انجام امور را دارند. ولی نکته مهم اینجاست که آیا خواسته‌های فروشنده و خریدار با سرعت و کیفیت مناسب برطرف می‌شود یا خیر؟

ویژگی های مثبت املاک

لوکیشن مغازه‌ی املاک بسیار حائز اهمیت است. زمانی که املاکی در یک گذر پر تردد واقع باشد پس طبیعتا پاخور زیادی دارد و افراد بسیاری با بودجه و سلیقه‌ی گوناگون به این املاک مراجعه خواهند کرد. و همچنین مورد های پیشنهادی مشاورین این املاک به خریدا هم به همین دلیل زیاد و متنوع خواهد بود.

حالا ممکن است املاکی را سراغ داشته باشید که در یک مکان خلوت و کم‌ تردد واقع شده باشد اما بسیار فعال و پرمشغله باشد. می‌پرسید چطور؟ ممکن است این املاک دارای یک سایت معتبر و پر و پیمان باشد که همین مسئله باعث می‌شود با افراد زیادی در ارتباط باشد. چه خریداران چه فروشندگان.

در نتیجه اگر قصد فروش فوری ملک خورد را دارید باید به املاکی اعتماد کنید و مالک‌تان را به آن بسپارید که یا در گذر شلوغ واقع شده باشد یا یک سایت بزرگ خرید و فروش داشته باشد که مخاطبان بی شماری داشته باشد. در نتیجه این فرآیند، چون حالا شما با یک لیست بلند بالا از خریداران سر کار دارید خیلی راحت‌تر و سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید و بالاخره کسی پیدا خواهد شد که ملک شما را بپسندد و بودجه‌ای را که در نظر گرفته باشد با قیمت نهایی مدنظر شما مطابقت داشته باشد.

مشاور املاک معتمد چه کسی است؟

طبق راه کار‌ های طلایی فروش سریع ملک که تا اینجای کار به شما دادیم یکی از مهم‌ترین گام‌های فروش بدون ضرر و سریع ملک، کمک گرفتن از یک مشاور املاک متخصص و معتمد است. منظور از متخصص بودن، یعنی تسلط کافی به مقوله‌ی فروش، اشراف کامل به منطقه‌ای که ملک در ان واقع است و سابقه‌ی زیاد و مثبت در زمینه ملک. و همچنین منظور از مورد اطمینان بودن این شخص، یعنی این شخص در یک آژانس املاک معتبر و ثبت شده مشغول به فعالیت باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید با مراجعه به مدیریت آژانس املاک مذکور برای رفع آن اقدام کنید. این شخص برای ارتباط  با شما باید علاوه بر دراختیار دادن شماره  تماس شخصی خود، شماره‌های ثابت و درج شده‌ی مجموعه را در اختیار شما قرار دهد.

خانم سها ثقفی، مدیر فروش منطقه 5  تهران با سال‌ها فعالییت در زمینه فروش انواع ملک به یاری شما آمده است تا بتوانید با تکیه بر تخصص و تعهد ایشان به سرعت و بهترین قیمت ملک‌تان را به فروش برسانید.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید